Twitter pierde bani și utilizatori, trebuie să reinventeze roata
Twitter a trecut în ultimii ani printr-un proces constant de reinventare cu scopul de a atrage utilizatori noi. Conform ultimelor rezultate financiare însă, toate eforturile au fost inutile.
Degeaba au lansat un amalgam de aplicații terțe precum Vine sau Moments, când cei de la Twitter nu prea știu cum să monetizeze serviciul cu sute de milioane de utilizatori. Reclamele generează o sumă infimă de bani, dar nu suficient de mare încât să aducă gigantul pe linia de plutire. Nici măcar aducerea cofondatorului la cârma companiei nu a fost suficientă.
Jack Dorsey, una dintre persoanele responsabile pentru faptul că voi folosiți Twitter, a petrecut încheiat primul trimestru ca CEO al companiei pe care a fondat-o. Din păcate, din 710 milioane de dolari încasări, cu o creștere de 49% față de aceeași perioadă a anului trecut, motivele de tristețe au fost mai mari decât cele de bucurie. Practic, din această cifră foarte generoasă, profitul este negativ, costurile operaționale generând un minus de 90 de milioane de dolari. Se poate spune că această valoare este mai roz decât cele 125 milioane pe minus din 2014, dar statistica este oricum îngrijorătoare.
Nu de alta, dar Twitter a ajuns deja într-un punct mort. Utilizatori noi nu mai apar pe rețeaua socială, iar cei care sunt deja pe Twitter par să fie dezamăgiți de experiența oferită. Numărul de utilizatori global a stagnat la 320 de milioane, iar Moments nu pare să fie unealta perfectă pentru a spori această valoare. Dacă eliminăm numărul celor care folosesc Twitter prin SMS, fără a vedea reclame, situația utilizatorilor devine un pic mai sumbră. Din acest punct de vedere, s-a putut observa în doar un trimestru o scădere a numărului de utilizatori de 2 milioane, de la 307 la 305 milioane persoane.
Pe viitor, Jack Dorsey a menționat că Twitter se va concentra mai mult pe partea de Live, streaming video prin Periscope și transformarea rețelei sociale într-un loc mai sigur, atât pentru utilizatori, cât și dezvoltatori. ,,Meseria noastră este să conectăm audiența.”